Tudjuk, Erdogan török miniszterelnök körül súlyos korrupciós botrányok vannak. Tudjuk, hogy drasztikusan korlátozni próbál alapvető jogokat, főleg, hogy ezeket a botrányokat elrejtse. Tudjuk, hogy főleg az “erős kéz” mutatása miatt szimpatikus Orbán Viktornak, és nem pedig a Törökországban zajló lassú, de biztos piaci-gazdasági reformok miatt. De mindennél többet árul el a két ország valódi útjáról, valódi vízióiról két reklám / médiatermék összehasonlítása. Itt van a neten vírusként körberohanó Turkish Airlines-hirdetés:

Persze, nagyon megható, meg minden, de ismer már engem a kedves olvasóközönség annyira, hogy a cukiság-faktort pont leszarom. Ami fontos, hogy a fő üzenet: a török vidéket is bekapcsoljuk a világ vérkeringésébe, elvisszük a modernitást a hegyi falvakba, a hegyi falvakat a modernitásba, ahogy tetszik, a lényeget mindenki érti.

Ehhez képest Magyarország mit kínál a vidék gyermekeinek:

Legény - Leány magazion, a Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége kiadványai

A legjobb indulat és az esetleg jó tartalom ellenére is – hol van ez a repülőtől?

A nyilván megjelenő hőbörgők kedvéért szájbarágás: nem vagyok vidékellenes. Csupán arra akarok rávilágítani, hogy ha a legeldugottabb falvakból is el lehet jutni a világ legjobb helyeire, akkor talán lesz, aki ott marad, mert nem érzi magát a világ végén. Ha viszont választásra kényszerítjük, ha azt mondjuk: vagy a zsákfalu, vagy a világ életében részt vevő hely, akkor aki tudja, jó eséllyel az utóbbit választja, és hosszabb távon soha nem tér vissza. Akármennyit is reklámozzuk neki a rántott bordát.